” Słyszę, słucham, koncentruję”

Osoby prowadzące:

Pedagog – terapeuta: Katarzyna Kaczmarczyk – Gaffke

Logopeda – terapeuta: Wanda Matusiak

Adresaci zajęć:

Dzieci w wieku 7-8 lat z trudnościami w rozwoju funkcji słuchowo- językowych (pamięcią, koncentracją i uwagą słuchową).

Cele zajęć:

  • usprawnianie funkcji słuchowych
  • wydłużenie koncentracji na zadaniu, pamięci i uwagi słuchowej
  • poprawa uczenia się drogą słuchową
  • polepszenie zdolności komunikacji językowej, przyswajalności słownictwa, płynności wypowiedzi
  • zwiększenie efektywności zapamiętywania, skracanie  czasu nauki
  • doskonalenie zdolności różnicowania dźwięków mowy (słuch fonematyczno-fonologiczny)
  • usprawnia rozumienie zdań złożonych, dłuższych poleceń
  • utrzymanie uwagi na głosie nauczyciela w szumie i w hałasie
  • doskonalenie umiejętności rozumienia mowy, budowania wypowiedzi, selekcjonowania informacji
  • obniżenie poziomu stresu przy wykonywaniu trudnych zadań
  • poprawa samooceny, zwiększenie pewności siebie
  • poprawa komunikacji z rówieśnikami i polepszenie relacji społecznych

Miejsce i czas : 

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 18

luty – maj 2022

Zajęcia odbywać się będą 1x w tygodniu (dzień i godzina będzie podana po zakończeniu etapu kwalifikacji dzieci do grupy).

Na zajęcia będą przyjmowane dzieci po diagnozie psychologiczno- pedagogicznej
z prawidłową normą intelektualną. Zostaną także wykonane badania wyższych funkcji słuchowych przez osoby prowadzące zajęcia oraz rozmowy z rodzicami.

Decyzję o zakwalifikowaniu do grupy podejmują prowadzący zajęcia.