Koncentruję się, bo już umiem – zajęcia dla uczniów klas II i III SP

OSOBY PROWADZĄCE:

Agnieszka Osior – Krawczyk – psycholog

Małgorzata Hryniewicz – Czarnecka – neurologopeda

ADRESACI ZAJĘĆ: uczniowie klas II – III szkoły podstawowej, u których występuje niepokój ruchowy i werbalny, problemy z koncentracją i skupieniem uwagi, trudności z pamięcią. Przewidywana  liczebność grupy:  do 6 osób.

CEL GŁÓWNY:

  • poprawa funkcjonowania dziecka w zakresie umiejętności koncentrowania i skupienia się i na danej czynności.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

  • nauka planowania i działania według planu
  • rozwijanie zdolności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami podczas nauki w szkole wynikającymi z trudnościami w koncentracji uwagi; świadome sterowanie swoją uwagą, dostrzeganie i robienie tego, co ważne i istotne w danym momencie
  • nabywanie umiejętności aktywnego słuchania i koncentrowania się na danym zadaniu
  • doskonalenie spostrzegania wzrokowego, doskonalenie sprawności grafomotorycznej, precyzji manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej (systematyczna praca na materiale obrazkowym, liczbowym, wyrazowym)
  • pomoc w rozwoju  pozytywnego i realistycznego obrazu siebie;  wzmacnianie poczucia własnej wartości i samoakceptacji
  • poprawa pracy w grupie, integracja w zespole rówieśniczym, nawiązywanie nowych znajomości, wytworzenie atmosfery wsparcia i poczucia bezpieczeństwa.

METODY PRACY: ćwiczenia indywidualne i grupowe na materiale wzrokowym i słuchowym, gry i zabawy psychologiczne, wykład dla rodziców, indywidualne rozmowy  i instruktaże.

MIEJSCE I CZAS WARSZTATÓW / SPOTKAŃ:

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 18, ul. Koncertowa 4. Tel. 22 855 64 00

Cykl 10-12 spotkań, raz w tygodniu.

Dodatkowo przewidziane jest spotkanie z rodzicami dzieci – praktyczny instruktaż, wskazówki i wykład zatytułowany: „Jak rozwijać zdolność koncentracji uwagi u dzieci?”– przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy; literatura i pomoce wspomagające koncentrację uwagi.

Kwalifikowani będą uczniowie, z zaburzeniami koncentracji uwagi, stwierdzonymi po przeprowadzonych wcześniej badaniach psychologicznych i indywidualnych rozmowach
 z rodzicami.

Kwalifikacji do grupy dokonują osoby prowadzące zajęcia. Termin pierwszych zajęć zostanie podany po zakończeniu etapu kwalifikacji do grupy .