Osoby prowadzące:
Pedagog – terapeuta: Katarzyna Kaczmarczyk – Gaffke
Logopeda – terapeuta: Wanda Matusiak
Adresaci zajęć:
Dzieci w wieku 7-8 lat z trudnościami w rozwoju funkcji słuchowo- językowych (pamięcią, koncentracją i uwagą słuchową).
Cele zajęć:
- usprawnianie funkcji słuchowych
- wydłużenie koncentracji na zadaniu, pamięci i uwagi słuchowej
- poprawa uczenia się drogą słuchową
- polepszenie zdolności komunikacji językowej, przyswajalności słownictwa, płynności wypowiedzi
- zwiększenie efektywności zapamiętywania, skracanie czasu nauki
- doskonalenie zdolności różnicowania dźwięków mowy (słuch fonematyczno-fonologiczny)
- usprawnia rozumienie zdań złożonych, dłuższych poleceń
- utrzymanie uwagi na głosie nauczyciela w szumie i w hałasie
- doskonalenie umiejętności rozumienia mowy, budowania wypowiedzi, selekcjonowania informacji
- obniżenie poziomu stresu przy wykonywaniu trudnych zadań
- poprawa samooceny, zwiększenie pewności siebie
- poprawa komunikacji z rówieśnikami i polepszenie relacji społecznych
Miejsce i czas :
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 18
luty – maj 2022
Zajęcia odbywać się będą 1x w tygodniu (dzień i godzina będzie podana po zakończeniu etapu kwalifikacji dzieci do grupy).
Na zajęcia będą
przyjmowane dzieci po diagnozie psychologiczno- pedagogicznej
z prawidłową normą intelektualną. Zostaną także wykonane badania wyższych
funkcji słuchowych przez osoby prowadzące zajęcia oraz rozmowy z rodzicami.
Decyzję o zakwalifikowaniu do grupy podejmują prowadzący zajęcia.