Diagnoza i terapia matematyczna

Diagnoza:

  • Diagnoza gotowości szkolnej do nauki matematyki
  • Diagnoza specyficznych trudności w nauce matematyki ze szczególnym naciskiem na profilaktykę (kl. I-III)
  • Diagnoza dzieci, u których jest podejrzewane ryzyko dyskalkulii (kl. IV-VIII)

Terapia pedagogiczna trudności w nauce matematyki:

  • Indywidualna praca terapeutyczna, czyli nauka matematyki dostosowana do sfery najbliższego rozwoju dziecka
  • Praca nad  zmniejszaniem napięć związanych z nauką matematyki
  • Ćwiczenia operacyjnego myślenia poprzez rozwiązywanie zadań matematycznych z wykorzystaniem konkretów: liczmany, liczydła itp.
  • Podczas zajęć obserwacja dziecka w celu pogłębienia diagnozy

Adresaci zajęć:

  • uczniowie z  trudnościami w nauce matematyki  zakwalifikowani przez psychologa oraz terapeutę z terenu działania Poradni.

Ważne:

  • Prosimy rodziców o zgłaszanie trudności w nauce matematyki już od pierwszych klas szkoły podstawowej.
  • W przypadku diagnozy dyskalkulii konieczne jest wcześniejsze pełne badanie psychologiczne.

Terapeuci:

  • Ewa Kuczyńska
  • Eleonora Wójcik