Diagnoza:
- Diagnoza gotowości szkolnej do nauki matematyki
- Diagnoza specyficznych trudności w nauce matematyki ze szczególnym naciskiem na profilaktykę (kl. I-III)
- Diagnoza dzieci, u których jest podejrzewane ryzyko dyskalkulii (kl. IV-VIII)
Terapia pedagogiczna trudności w nauce matematyki:
- Indywidualna praca terapeutyczna, czyli nauka matematyki dostosowana do sfery najbliższego rozwoju dziecka
- Praca nad zmniejszaniem napięć związanych z nauką matematyki
- Ćwiczenia operacyjnego myślenia poprzez rozwiązywanie zadań matematycznych z wykorzystaniem konkretów: liczmany, liczydła itp.
- Podczas zajęć obserwacja dziecka w celu pogłębienia diagnozy
Adresaci zajęć:
- uczniowie z trudnościami w nauce matematyki zakwalifikowani przez psychologa oraz terapeutę z terenu działania Poradni.
Ważne:
- Prosimy rodziców o zgłaszanie trudności w nauce matematyki już od pierwszych klas szkoły podstawowej.
- W przypadku diagnozy dyskalkulii konieczne jest wcześniejsze pełne badanie psychologiczne.
Terapeuci:
- Ewa Kuczyńska
- Eleonora Wójcik