Trening umiejętności społecznych dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej

Zajęcia treningu umiejętności społecznych odbywające się w małej pięcioosobowej grupie raz w tygodniu przez 90 minut przez cały rok szkolny. Zajęcia zakładają pracę według stałego schematu. Jednakże w trakcie zajęć poruszana tematyka oraz rodzaj aktywności będzie dostosowywany do obserwowanych, bieżących potrzeb uczniów.
Rozpoczęcie cyklu zajęć poprzedzone jest indywidualnym spotkaniem z uczniem i rodzicami w celu poznania sposobu funkcjonowania dziecka, jego zainteresowań, mocnych stron orz rozmowy z rodzicem na temat trudności ucznia. Jest to istotne ze względu na odpowiedni dobór uczniów do grupy oraz na dostosowanie szczegółowego programu i tematów spotkań. Na początku roku szkolnego planowane jest organizacyjne zebranie grupowe z rodzicami uczniów zakwalifikowanych na zajęcia.

Osoby prowadzące:
psycholog – Magdalena Stasieczek
pedagog specjalny – Anna Zaręba

Adresaci zajęć: uczniowie klas I-III szkoły podstawowej – z Zespołem Aspergera, autyzmem wysoko funkcjonującym, nieśmiałością lub uczniowie z innymi trudnościami
w funkcjonowaniu społecznym.

Cel główny:
• wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego uczniów.

Cele szczegółowe:
• budowanie poczucia akceptacji i bezpieczeństwa,
• wspieranie rozwoju emocjonalnego,
• rozwój umiejętności komunikacyjnych,
• przezwyciężanie trudności i lęków,
• kształtowanie kompetencji społecznych.

Struktura zajęć: Zajęcia treningu umiejętności społecznych odbywają się małych pięcioosobowych grupach raz w tygodniu przez 90 minut przez cały rok szkolny. Zajęcia zakładają pracę wg stałego schematu.  Jednakże w  trakcie zajęć wskazane jest dostosowanie poruszanej tematyki oraz rodzaju aktywności do obserwowanych bieżących potrzeb uczniów.

Rozpoczęcie cyklu zajęć poprzedzone jest indywidulanym spotkaniem z uczniem i rodzicami – w celu poznania sposobu funkcjonowania dziecka, jego zainteresowań, mocnych stron oraz rozmowy z rodzicem na temat trudności. Jest to istotne ze względu na odpowiedni dobór uczniów do grupy oraz na dostosowanie szczegółowego programu i tematów spotkań. Na początku roku szkolnego planowane jest organizacyjne zebranie grupowe z rodzicami uczniów zakwalifikowanych na zajęcia. W ramach całego cyklu przewidziane są dodatkowe dwa spotkania konsultacyjne dla rodziców – w połowie i pod koniec roku szkolnego.

Miejsce i termin: Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 18, ul. Koncertowa 4.

X 2021 r. – VI 2022 r.

Termin pierwszych zajęć zostanie podany po zakończeniu etapu kwalifikacji do grupy.

 Zapisy drogą mailową na adres:

mstasieczek@edu.um.warszawa.pl

anna.zareba@edu.um.warszawa.pl