TERAPIA SI – ROK SZKOLNY 2025/2026
Terapia SI – zapisy
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że nabór na zajęcia SI na rok szk. 2025/26 będzie odbywał się w dniach 1.09 – 6.09.2025 r.
Zainteresowani rodzice/opiekunowie prawni proszeni są o dostarczenie w tych dniach w godzinach pracy Poradni czytelnie wypełnionej i wydrukowanej karty zgłoszenia oraz kopii opinii SI i przekazaniu jej pracownikowi recepcji Poradni. Przyjmowane będą wyłącznie kompletne dokumenty.
Karta zgłoszenia dostępna jest <<tutaj>> lub w formie papierowej w recepcji od 1.09.2025 r. Do karty należy dołączyć kopię opinii SI wskazującej na potrzebę terapii (jeśli opinia była wydana poza PPP 18).
W rekrutacji uwzględniane będą diagnozy nie starsze niż 12 miesięcy, aby zapewnić aktualność danych i trafność decyzji kwalifikacyjnych.
Terapeuci będą telefonicznie kontaktować się z Państwem w drugiej połowie września w godzinach swojej pracy i informować o wyniku rekrutacji.
W razie dodatkowych pytań prosimy o bezpośredni kontakt mailowy na adresy diagnostów i terapeutów SI: katarzyna_kozlowska@eduwarszawa.pl i eszuderska@eduwarszawa.pl
Zasady przyjmowania dzieci na terapię metodą Integracji Sensorycznej (SI)
w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 18 w Warszawie:
- Na terapię SI przyjmowane są dzieci od 3 do 8 roku życia (nie dotyczy to dzieci z opinią o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju WWRD), które nie uczestniczą w terapii w innych placówkach oświatowych, placówkach służby zdrowia oraz placówkach niepublicznych.
- Zapisu dziecka na terapię SI w Poradni dokonuje rodzic lub opiekun prawny, jeśli dziecko posiada opinię ze wskazaniem na taką formę wsparcia.
- W rekrutacji uwzględniane będą diagnozy nie starsze niż 12 miesięcy, aby zapewnić aktualność danych i trafność decyzji kwalifikacyjnych.
- Rekrutacja odbywa się w wyznaczonych przez Poradnię terminach, zazwyczaj na początku roku szkolnego.
- Kwalifikacji dzieci do udziału w terapii SI dokonuje komisja kwalifikacyjna złożona z terapeutów SI Poradni, na podstawie analizy złożonej dokumentacji, w tym karty zgłoszenia oraz innych załączonych dokumentów. Komisja kieruje się ustalonymi kryteriami, z uwzględnieniem możliwości organizacyjnych Poradni i obowiązujących przepisów.
- Pierwszeństwo w zakwalifikowaniu się na zajęcia mają dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego, ze zdiagnozowanymi znacznymi zaburzeniami procesów integracji sensorycznej, które nie korzystały z zajęć SI oraz dzieci rozpoczynające naukę szkolną.
- W przypadku, gdy inny specjalista Poradni (np. psycholog, pedagog, logopeda) wcześniej zalecił wykonanie dziecku określonych badań medycznych (np. okulistycznych z kroplami, laryngologicznych, neurologicznych), rodzic/opiekun prawny zobowiązany jest dostarczyć wyniki tych badań specjaliście przed rozpoczęciem terapii SI. Ich brak może skutkować odroczeniem lub skreśleniem z listy osób zakwalifikowanych na zajęcia.
- Forma terapii jest efektem diagnozy i indywidualnego programu pracy z dzieckiem określonym przez terapeutę Poradni. Rodzic/opiekun prawny jest zobowiązany do współpracy z terapeutą zgodnie z udzielonymi przez niego zaleceniami i wskazówkami.
- Zajęcia odbywają się w okresie wrzesień – czerwiec przez jeden rok szkolny, raz w tygodniu (poniedziałek – sobota). Nie są odpracowywane z powodu nieobecności dziecka lub terapeuty. Spóźnienie się na zajęcia nie powoduje ich przedłużenia, ani odrobienia w innym terminie.
- Czas trwania terapii jest ustalany indywidualnie dla każdego dziecka zgodnie z jego potrzebami i możliwościami Poradni. O kontynuacji terapii w kolejnych latach decyduje terapeuta prowadzący na podstawie ewaluacji dotychczasowych działań.
- Rodzic/opiekun prawny przed rozpoczęciem zajęć zobowiązany jest do zapoznania się i zaakceptowania Regulaminu zajęć integracji sensorycznej w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 18 w Warszawie w danym roku szkolnym.
- Rodzic lub opiekun zobowiązany jest do poinformowania o wszelkich dolegliwościach lub zmianach zdrowotnych, które stanowiłyby przeciwwskazanie do wzięcia udziału w terapii lub mogłyby stanowić zagrożenie dla innych osób na terenie Poradni.
- Osoby prowadzące terapię SI w Poradni w roku szkolnym 2025/26: Katarzyna Kozłowska-Maj (koordynator SI) i Ewelina Szuderska.