Terapia pedagogiczna
ZASADY NABORU na zajęcia dzieci ze specyficznościami trudnościami w nauce:
DYSLEKSJĄ, DYSGRAFIĄ, DYSORTOGRAFIĄ,DYSKAKULIĄ
- Na zajęcia korekcyjne – kompensacyjno (terapię pedagogiczną) przyjmowane są dzieci z terenu działania Poradni, na podstawie opinii psychologiczno-pedagogicznej potwierdzającej specyficzne trudności w nauce.
- Dzieci na terapię pedagogiczną kieruje specjalista Poradni. Kwalifikacji na zajęcia dokonuje terapeuta pedagogiczny Poradni wraz z zespołem terapeutów.
- Na terapię przyjmowani są uczniowie realizujący obowiązek szkolny/nauki.
- Terapeuta pedagogiczny Poradni, na wstępie, przeprowadza poszerzoną diagnozę pedagogiczną, na podstawie której stwierdza czy dziecko wymaga indywidualnych zajęć w Poradni.
- Zajęcia odbywają się cyklicznie 1x w tygodniu lub konsultacyjnie co 2, 3 lub 4 tygodnie, w zależności od potrzeb dziecka i możliwości terapeuty Poradni.
- Forma terapii jest efektem diagnozy i indywidualnego programu pracy z dzieckiem określonym przez terapeutę Poradni. W uzasadnionych przypadkach, możliwe jest prowadzenie cyklicznych spotkań konsultacyjnych z dzieckiem i rodzicem połączonych z instruktażem pracy/ćwiczeń w domu.
- Czas trwania terapii jest uzależniony od efektywnej współpracy z rodzicami i jest ustalany indywidualnie dla każdego dziecka, zgodnie z jego potrzebami i możliwościami Poradni.
- Rodzic na prośbę diagnosty/terapeuty, zobowiązany jest dostarczyć zaświadczenie od lekarza, w tym lekarza specjalisty, o stanie zdrowia dziecka (§ 5. 3 rozporządzenia MEN w sprawie (…) zasad działania publicznych poradni (…) Dz. U. 2013 poz. 199 ze zm.).
- Informacja o dodatkowym naborze na zajęcia terapii pedagogicznej w b.r. szkolnym będą umieszczane na stronie internetowej Poradni.
- Szczegółowe informacje dotyczące wzajemnej współpracy zawarte są w kontrakcie-umowie z rodzicami.
- Rodzic jest zobowiązany powiadomić terapeutę o planowanej nieobecności dziecka na zajęciach.
UWAGA!
Dwie kolejne nieuzasadnione nieobecności dziecka oznaczają zakończenie współpracy.